Monday, July 13, 2009

MANIK URAI MILIK BN?




KUALA KRAI - 13 JUL



Rata-rata di kalangan pengundi di Manik Urai (MU) yang di temui akan berubah arah dengan
menyokong BN. Mereka bertindak demikian kerana terpaut dengan hujjah serta kempen
pemimpin BN.Ujar seorang sahabat di MUmelalui kiriman SMS.

Mengulas lanjut berita berkenaan, ramai pengundi mengakui bahawa kempen PAS
terlalu banyak menghentam dan mencaci orang lain, mengungkit cerita lama serta cakap
tak serupa bikin.

Kempen UMNO tolak Islam, Undi PAS ada saham ke Syurga, PAS membangun bersama Islam dah tak makan lagi. Mereka juga sedar PAS hanya ada kat Malaysia saja dan bagaimana pula dengan berbilion umat Islam di Negara Islam yang lain yang tak ade parti PAS seperti Mesir, Arab Saudi, Kuwait, Qatar? Apakah mereka tak boleh masuk Syurga kerana tak ada PAS?

Keduanya kalu dah undi PAS di jamin masuk Syurga, wat ape nak susah-susah beribadat lagi sebab dah dijamin syurga.

Ketiganya, tak ade ape yang PAS buat selama hampir 20 tahun sejak 1990 lagi. Hatta sebuah masjid pun tak terbina.Nak hapuskan maksiat, maksiat masih berleluasa. Pelacuran pun masih ada. Yang ditangkap berkhalwat pun masih ade seperti yang dilaporkan berlaku di Pasir Putih.

Nik Azit pun dah melampau-lampau. Tuduh orang lain macam-macam. Malah dah semakin angkuh serta sombong. Cakap dan tingkah lakunya memalukan ulamak lain..

Kita nak bagi peluang kat BN pulok. Nak tengok pembangunan baru di MU yang di janji oleh BN. Selamo ni kito doh kene tipu. Demo gomo pitih belanar, kito di suruh jadi miskin. Tengok rumoh demo, mache istano, kaloh rumoh orghe BN...ujar sahabat berkenaan mengakhiri SMSnya.

Komen kawe....

Kawe pun "salute" kat ohge MU kalu ni benar berlaku.Demo kena ikut oghe Pengkalan Pasir. Buwi gak BN bene. Oghe Kelate tok rugi apo-apo..
Jadikan MU sebagai teladan dan contoh kepada seluruh rakyat Kelantan. Tolak PAS bukan bererti tolak Islam. PAS adalah parti ciptaan manusia. Ia didaftarkan dengan Pandaftar Pertubuhan Malaysia sebagai sebuah parti politik berbanding dengan Islam sebagai Agama yang syumul.
Konsep PAS itu Islam dan Islam itu PAS mengikut dakwaan PAS, langsung tidak betul sebab PAS iyu sebuah Parti dan Islam tu Agama.
Kita sama-sama tunggu ketutusannya nanti.................

2 ulasan:

YANG GAMBI said...

Pengundi-pengundi Kelantan perlu keluar dari kepompong penimpuan tok-tok guru yang munafik. Rakyat Kelantan perlu hasanah di dunia dan hasanah di akhirat.....

SPRM patut juga siasat cubaan rasuah Nik Ajis, undi PAS masuk syurga...

WARIS PURBA said...

Hai...pengundi Manek Urai, jadi-jadilah menyokong Tok Guru Nik Aziz. Beliaulah sebenarnya makhluk yang memecahbelahkan ummah akhir zaman