Monday, August 10, 2009

KESIAN KAT DATO HASSAN ALI

Kuala Lumpur : 10 Ogos

HARAKAH dalam keluaran 10-12 Ogos 2009 halaman N2 bertajuk "TIADA SEKATAN JUAL ARAK DI KAWASAN BUKAN ISLAM" menyatakan bahawa "tiada polisi khusus yang mengharamkan penjualan minuman beralkohol di setiap negeri termasuk yang diperintah Pakatan Rakyat" kata Setiausaha Agung PAS, Dato Mustafa Ali.

Malah tegas beliau, di negeri yang diperintah oleh PAS seperti Kelantan dan Kedah juga tiada larangan untuk menjual arak di kawasan majoriti bukan Islam.

Kita (PAS) sentiasa jaga sensitiviti semua kaum dan PAS buat kaedah tidak jual arak secara terbuka tetapi boleh jual jika kawasan itu majoriti penduduknya bukan Islam seperti Petaling Street.

Mustafa juga menegaskan PAS Pusat tidak mencampuri urusan pentadbiran kerajaan Pakatan rakyat Selangor dan yakin dengan kebijaksanaan TS Khalis Ibrahim selaku Menteri Besar untuk menyelesaikan masalah yang timbul.

Beliau juga menegaskan sebarang keputusan yang di buat oleh Kerajaan Negeri selangor tentu dibuat berdasarkan pendangan semua pihak dan PAS akan menghormati keputusan tersebut.

Pada Pandangan Saya:

Saya amat bersimpati dengan Dato Hassan Ali. Tapi keputusan telah dijangka bahawa Dato Hasan pasti kantoi.....

Pandangan PAS pusat melalui Setiausaha Agungnya tetap memihak kepada MB Selangor yang majoriti EXCOnya bukan Islam yang membuat keputusan sedemikian.

Itu lah PAS. Shah Alam adalah majoriti penduduknya Melayu dan beragama Islam. Tapi keputusan tetap sama iaitu membenarkan penjualan arak.Bukan itu saja, malah bermacam lesen maksiat juga berleluasa.....

Nampaknya Dato berkokok sendirian tanpa sahutan sahabat mahupun ketua sendiri. Mana perginya mereka.....

Pengajaran kepada kes Dato Hasan perlu menjadi pengajaran kepada pemimpin PAS yang lain.Apakah ini perjuangan ISLAM sebenar yang dibawa oleh PAS.Apakah perjuangan kerana Allah atau kerana kuasa?

Jika perjuangan kerana Allah, HAPUSKAN ARAK, HAPUSKAN JUDI, HAPUSKAN FITNAH DAN KATA NISTA, HAPUSKAN DENDAM DAN HASAD DENGKI, KAUM NABI LUT.........

I MALAYSIA, RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN



4 ulasan:

YANG GAMBI said...

Salam,

Perkara utama yang perlu PAS perjuangkan ialah menghapuskan keturunan kaum Luth dalam PKR.....

bdak cameron highlands said...

Mungkin Tuhan dah nk tunjuk kpd penyokong-penyokong kt Shah Alam....Betapa pemimpin Pas hanya alim pd parti dan Jubah dan kopiah yg dipakai....kenapa ahli Pas mesti berkopiah?????

Puakumbu said...

TK atas komen sahabat-sahabat..

Bala dari keturunan nabi Luth tu lagi bahaya dari H1N1. Sekaranmg ni dah bermacam-macam cerita. Ada anak tumbuk emaknya dengan buku lima kerana anaknya kaum Gay, ada yang nak halalkan hubungan sejenis dan difahamkan keturunan ini semakin berleluasa di KL...

kelambuharimau said...

nasib baik aku tak ikut geng PAS...UMNO terus maju untuk rakyat malaysia