Tuesday, November 30, 2010

ANUAR PEMIMPIN "ANUGERAH TUHAN?"



UM : 30 November 2010


Tercipta lagi dalam sejarah apabila seorang isteri berucap menyampaikan ucapan dasar bagi merasmikan Kongres Parti mereka bermatian memuji kehebatan suami sendiri yang berjawatan Ketua Umum.

Itulah parti Keadilan Rakyat (PKR)

Itulah juga Azizah dan Anuar....

Menurut Muhammad Zahid Md Arip (Bekas Naib Ketua Angkatan Muda Keadilan,AMK), Azizah sudah kehabisan modal hingga perlu memuji suami sendiri dihadapan khalayak ramai.

Azizah turut berkata suaminya adalah insan yang hebat yang bersifat amanah,tegas dan berani dan kewibawaannya teserlah sejak zaman remaja lagi..... (rujuk UM 30 Nov 2010)

Hebatkah Anuar?....Amanahkah Anuar.....Wibawakah Anuar?

Anuar tidak perlu takut dengan bayang-bayang......Anuar ada ramai pengikut setia dan sanggup mati kerananya.....Apa perlu isteri sendiri yang memuji....

Rakan-rakan Anuar yang dalam UMNO dulu yang sangat rapat dengannya tahu siapa Anuar..sejauh mana amanahnya Anuar...

Hebatnya Anuar kerana mempunyai rangkaian rapat di dunia luar dan hebat dengan demonstrasi..........Apakah ini dikatakan hebat?

Menurut Ruslan Kasim (Bekas pemimpin PKR) ucapan Azizah seperti menegakkan benang basah kerana orang sudah tahu perkara sebenarnya dan tidak akan terus terpedaya lagi....

Menurut Azwanddin Hamzah (YDP JMM) pula Azizah menentang ketuanan Melayu secara terang-terang "merupakan satu penghinaan yang besar kepada Raja-Raja Melayu dan Orang Melayu "

Oleh itu Orang Melayu yang mempunyai jati diri Melayu dan semangat Melayu yang kental seharusnya menilai perkara ini semasak-masaknya.

Banyak lagi agenda besar yang seharusnya diungkapkan oleh seorang pemimpin benar-benar berwibawa serta benar-benar mahu membela nasib bangsanya sendiri....
Negara kita berkonsepkan "Demokrasi Berparlimen, Raja Berpelembagaan"
Raja-Raja Melayu adalah tunggak kekuatan kita dan kita berpayung di bawahnya...








APA SEBENAR YANG MEREKA MAHU?





Putrajaya : 29 Nov 2010

Mutakhir ini sudah ramai pemimpim Bukan Islam terutamanya dari pimpinan parti pembangkang yang menggunakan ayat Al Quran dalam ceramah mereka termasuk juga yang beria-ia benar mahu berada di dalam masjid terutamanya berhampiran mimbar.

Apa sebenarnya yang mereka mahu?

Menurut Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria (UM,halaman 6,30 Nov 2010), ahli politik bukan Islam tidak dibenarkan menggunakan ayat suci Al Quran dalam ceramah mereka.

"Perkara ini sama seperti menghina Islam dan Umat Islam yang menjadi majoriti rakyat negara ini. Kita perlu ingat bahawa Al-Quran merupakan kitab suci bagi umat Islam dan ayat suci al Quran tidak boleh dipermainkan oleh sesiapapun"

Terbaru, Perwakilan AMK Keadilan, K.Subramaniam telah membaca tafsir daripada ayat 190 dan 191 surah Ali-Imran walau pun dengan tafsir yang tunggang langgang dan keluar dari konteks sebenar.

Terdahulu N.Gobalakrisnan juga dari PKR dan Nga Kor Ming dari DAP turut melakukan perkara yang sama.

Begitu juga dengan pemimpin DAP yang memasuki ruang surau/masjid sehingga ke mimbar tu untuk apa?....Apakah mereka nak menunjukkan kononnya mereka tidak anti Islam atau mereka berpura demi politik untuk menarik sokongan orang Islam.

ULASAN

Kita mengharapkan pemimpin beragama Islam dalam Pakatan Pembangkang agar sensitif dengan Agama Islam yang maha suci dan Kitab Al Quran ini. Nasihatlah kepada rakan mereka yang bukan Islam...

Janganlah kerana sokongan politik yang diperlukan, Agama dan Kitab Suci dibiarkan untuk diperlekeh oleh orang bukan Islam.....

Presiden Amarika pun tidak memasuki ruang masjid sewaktu beliau melawat Indonesia baru-baru ini

Ya Allah......berikanlah petunjuk kepada mereka......

Thursday, November 25, 2010

BUBAR PKR



BUBAR PKR.....Begitulah tajuk utama Sinar harian Edisi Pahang, Rabu 24 November 2010

"Dengan pembubaran PKR saya yakin orang Melayu dan umat Islam akan kembali bersatu teguh dalam sebuah parti,sekali gus menjadi penebus maruah bangsa di sebuah negara merdeka seperti Malaysia"...Mantan Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Mana-mana parti kecil perlu menyertai parti besar bagi mengukuhkan perjuangan serta hala tuju parti yang di anggotai orang Melayu.

"Tidak pernah ada parti besar nak masuk parti kecil, parti kecillah yang masuk parti besar yang ada sokongan dan ahli dewan"


KOMEN

Bagi kerusi Melayu/Islam sahaja UMNO mempunyai 67 kerusi. Manakala PKR hanya mempunyai 20 kerusi dan PAS ada 25 kerusi....Maka elok-elok lah di lihat dan dipertimbangkan jika kita serius untuk berfikir tentang kepentingan Melayu.
UMNO juga telah memerintah negara ini bersama rakan-rakan dalam Perikatan/Barisan nasional sejak PRU 1 hingga PRU 12 dan insyallah bagi PRU 13 nanti...

Hanya kita yang tahu akan kekuatan dan kelemahan bangsa kita.....Maka jika kita sayangkan bangsa kita ......Fikir-fikir dan renungkan lah........