Wednesday, December 1, 2010

PAS YANG SEPATUTNYA MENGETUAI PAKATAN RAKYAT


PAS berusia 59 tahun pada 2010. PAS ditubuhkan setelah Tuan Haji Ahmad Fuad yang kalah bertanding sebagai Yang di Pertua UMNO bersama Al Marhum Tunku Abd Rahman Putra dan seorang lagi calon bernama SM Yusof.


Dalam usia yang sebegitu sudah tentu PAS mempunyai kelebihan berbanding parti Pembangkang yang lain seperti DAP, PKR dan sebagainya yang jauh lebih muda dari PAS sendiri.
Disamping itu PAS juga pernah melahirkan pemimpin yang boleh diterima di peringkat Nasional
seperti Allahyarham Dato Asri Muda sebagai Menteri Kemajuan Wilayah semasa PAS berada bersama Barisan Nasional.
PAS juga mempunyai pemimpin yang berkarisma seperti Dato Nik Aziz yang menjadi Menteri Besar Kelantan sejak tahun 1990 lagi. Keterselahan ketokohan Dato Nik Aziz memang diakui dikalangan pengikutnya sebagai yang paling berkuasa sebagai Mursidul Am.
Beliau sudah 20 tahun sebagai Menteri besar Kelantan.
Sebagai parti yang paling senior berbanding parti pembangkang yang lain,PAS mempunyai struktur organisasi yang agak lengkap dengan struktur di peringkat kawasan mahu pun peringkat ranting. Dengan lain perkataan, parti PAS lebih terurus dan lebih lengkap.
PAS juga mempunyai pengikut yang sangat setia. Pemimpin PAS berjaya meyakinkan pengikutnya supaya menerima PAS seadanya, berjihad serta hanya mempercayai berita yang di bawa oleh pemimpin mereka berbanding saloran media eletronik mahupun media cetak.
Maka tidak hairanlah ceramah PAS mendapat sambutan hangat dari pengikutnya yang mahu mendapat maklumat terkini daripada mulut pemimpin mereka.
PAS juga berjaya melahirkan pengikut yang taksub. ini boleh dilihat daripada kehadiran penyokong mereka dalam pilihanraya kecil yang diadakan.Mereka sanggup berhujan berpanas, bertugas tanpa bayaran serta tidur di masjid dan surau.
Sebab itulah juga , sangat sedikit kekecohan dalaman parti PAS yang diketahui umum tetapi berjaya dibendung berbanding DAP dan PKR
PAS juga berjaya membentuk kerajaan di dua negeri berbanding PKR dan DAP yang masing-masing hanya menguasai satu negeri sahaja. Negeri Kelantan amat sinonim dengan PAS.
BERDASAR KEPADA MAKLUMAT DI ATAS, ADALAH WAJAR PAS SENDIRI YANG SEPATUTNYA MENERAJUI PAKATAN RAKYAT.
PAS perlu yakin kepada kebolehan diri sendiri dan PAS sebenarnya boleh berdiri atas kaki sendiri.
Marilah direnung dan bermuhasabah sejenak. Perkongsian PAS dalam Pakatan Rakyat sebenarnya menguntungkan siapa? atau..siapakah yang lebih mendapat menafaat daripada Pakatan ini?..Siapa yang sebenarnya menumpang siapa?
Yang untung hanyalah PKR dan DAP. Merekalah yang mendapat menfaatnya....
Oleh itu berfikirlah wahai ahli-ahli dan Penyokong PAS sebelum lebih jauh PAS dipergunakan oleh mereka yang berkepenting diri dan bangsa mereka sahaja...

0 ulasan: