Tuesday, December 27, 2011

Kemelut Hassan Ali Vs Mustafa

kemelut hasan ali vs mustafa ali/kalid gereja/saari sungib/dr rani dah masuk bab ke 3.

satu lawan empat.

hebat hasan ali sampai pas terpaksa gunakan 4 orang untuk lanyak hasan ali sorang.

tapi dalam menyelongkari dialog-dialog gaduh dorang ni, aku tergelak bila baca kenyataan mustafa ali.

mustafa ali kata dia ada bukti hasan ali berjumpa dengan pimpinan umno pada bulan puasa yang lepas.

berjumpa tu digemburkan sebagai satu dosa tahap dewa yang tak boleh diampunkan.
MUSTAPHA ALI = SETOPA ALI
gila setopa ni.
jumpa pun boleh jadi isu.
jumpa ?
tafsiran jumpa adalah bertemu.

kalau dalam kamus setopa ali berjumpa pun salah, bagaimana pulak dengan fakta sejarah kat bawah ni wahai setopa ali ?

tahun 2004, pas kelantan tinggal 2 kerusi.
meninggal sorang adun pas, tinggal satu kerusi.

pas kelantan dan oposisinya berjumpa untuk settlekan kes petisyen pilihanraya yang dilakukan oleh dua-dua pihak di kebanyakan negeri.

kerajaan pas kelantan diselamatkan oleh deal ini manakala petisyen pilihanraya di luar kelantan terutamanya di selangor/penang dll pas buat tak kisah.

asalkan pas di kelantan memerintah.

tu pasallah antara punca kenapa ustaz ismail kamus makin slow dengan pas pasal pas lebih pentingkan kelantan dan bukannya calon mereka di negeri lain. LIHAT FAKTA DI BAWAH.



Di SELANGOR, Abdul Ghani Samsudin dan Dr. Mohd. Hatta Md. Ramli memfailkan petisyen bagi kawasan Parlimen masing-masing iaitu Tanjung Karang dan Gombak.Sementara DUN yang terlibat pula ialah Bangi (Dr. Shafie Abu Bakar), Sungai Burong (Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali) dan Gombak Setia (Datuk Ismail Kamus).Di SABAH, seorang calon bebas bagi kerusi DUN Lahad Datu memfailkan petisyen untuk mencabar keputusan pilihan raya umum ke-11 di kawasan tersebut.Johani Abdul Halim memfailkan petisyen itu di Mahkamah Tinggi Tawau pada kira-kira pukul 10 pagi ini melalui peguamnya, Tetuan Ansari & Co. dan menamakan Pembantu Menteri di Jabatan Ketua Menteri Datu Nasrun Datu Mansur yang memenangi kerusi tersebut sebagai responden.BN sebelum ini telah mengemukakan tujuh petisyen di Kelantan, Terengganu dan Johor membabitkan satu Parlimen dan enam DUN sementara Pas sebanyak 13 petisyen iaitu enam Parlimen dan tujuh DUN di negeri-negeri yang sama.BN memfailkan petisyen bagi Parlimen Pasir Puteh sementara DUN membabitkan Kota Lama, Kemuning, Kadok, Cempaka (Kelantan) Senggarang (Johor) dan Rhu Rendang (Terengganu).Pas Kelantan memfailkan petisyen untuk Parlimen Jeli, dan Bachok serta kerusi DUN bagi Air Lanas, Jelawat dan Mengkebang sementara Pas Terengganu bagi Parlimen Besut, Kuala Terengganu, Marang dan Dungun manakala DUN membabitkan Jertih, Ladang, Cukai dan Sura.

ok sekarang wahai setopa ali, aku nak bagitau ko.

setakat hasan ali berjumpa dengan pimpinan umno tu perkara biasa.

taklah teruk sangat jika dibandingkan dengan adegan tikam belakang pas kelantan terhadap calon pas luar kelantan pada pru 2004 ?

siapa yang lebih khianat sebenarnya wahai setopa ali ?

hasan ali atau aksi tikam belakang pas kelantan terhadap calon pas di negeri lain pada pru 2004 ?

1 ulasan:

IBU PUSPITA said...

Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI